onsdag, september 13, 2006

Blandade tankar orsakade av nostalgi

Vecka 1 1983. Min fru och jag firade nyår hos mina föräldrar och bröder. Vi körde en runda på Bjärehalvön med min far och mor. Så här såg det ut i Torekovs hamn när vi stannade till där:
Det kan inte ha blivit mycket skridskoåkning där då. Det här med milda och kalla vintrar... Jag vet inte, jag. Hur mycket är naturliga cykler och hur mycket är klimatpåverkan orsakad av oss människor? Låt oss hoppas att vissa skräckscenarios är falska. Låt oss hoppas att vi hinner vrida utvecklingen rätt.
Januari 1983 hade jag jobbat på mitt första riktiga fasta jobb i nästan två och ett halvt år. Det skulle bli ungefär fem år till på samma tjänst. Ibland undrar jag om det inte är bättre att byta jobb oftare. Lätt sagt. Och nu känns loppet nästan kört. Ungefär som för Torekovs hamn den där dagen - inte katten lade det till några segelbåtar där då. Det loppet var kört.
Ungefär så känns det med min "CV". - Jaha, du har gjort det och det, men det är historia nu.

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida