tisdag, september 26, 2006

Annan användning

Löparskor är färskvaror, har jag fått lära mig. Handeln vill lura oss att köpa nya par varje år. Löjligt. Rent juridiskt sett borde de hålla i tre år vid någorlunda normal användning. Nu är det akut för min del att skaffa nya, eftersom de jag nu använder har tappat en del av "stötdämparna". Men om det skall vara någon reda med nya skor, så måste de få kosta. Jag får således önska mig nya dojor i födelsedagspresent. I nödfall kan jag antagligen använda mina nuvarande till att gå med. I morgon bitti skall jag testa denna promenadidé - före frukost.

2 kommentarer:

Blogger Janne A sa...

ag köpte nya löparskor i maj, första nya paret på flera år. Men – vilken känsla det var. Skorna väger ingenting (nästan) och är hur sköna som helst, fast billiga var de inte, förstås.

9:38:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Jag minns mina första par Nike Air Pegasus. Jag undrade om det var vingar på dem. Jag svävade fram.

9:55:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida