torsdag, augusti 31, 2006

En ny bekantskap för mig

Inte vet jag hur jag kom att tänka på honom. Det bara blev. En man som har gett ut ett album som heter "The outsider" kan inte vara helt ointressant, tänkte jag. Den här bilden är från konvolutet:
Så där satt jag när jag var liten. Envist luktande på min hand. Jag hade precis upptäckt doften av hud.
Nå, till saken. Han heter Rodney Crowell. Lägg namnet på minnet, om du inte redan har gjort det. På albumet finns en ljuvlig duett: han sjunger Dylans "Shelter from the storm" tillsammans med Emmylou Harris. Ah, vad kan då gå fel?
Texten till "Don't get me started" är vass. Vad sägs t.ex. om det här?:
"But these slick politicians Man you've got to admit
Seem crazy as bedbugs and they don't give one whit
About the man on the street with his back to the wall
Who can't find a quarter for to make a phone call
Meanwhile back in Washington champagne will flow
Tell that to the homeless man with nowhere to go".
Hans hemsida har du här.

Etiketter:

4 kommentarer:

Blogger Janne A sa...

Kul att du lyssnar på Rodney Crowell – han är bra, ett par plattor är rent av lysande.

7:46:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Ja, jag får ta och "granska" hans plattor. Alltid roligt att hitta något som man har missat!

9:10:00 em  
Blogger Ola Claesson sa...

Kul att du upptäckt Rodney! Hans Fate´s Right Hand är en av de senaste tio årens bästa skivor. Rekommenderas så varmt att det bränns. Och precis som du skriver; sjunger man duett med Emmylou måste man har gjort något rätt.

Han var dessutom gift med Johnny Cashs dotter Roseanne ett tag och gjorde då en duett med sin kära svärfar som heter Walk The Line Revisited. Bör höras.

4:52:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Tack för tipsen - de skall tas om hand!

5:13:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida