söndag, april 16, 2006

Matteövning

Innan jag sprang i morse hade jag kommit på andra tankar. Den runda jag först hade för avsikt att jogga var antagligen alltför lång. Jag valde därför en annan runda - en runda som normalt sett tar c:a 37 minuter för mig. I dag tog samma runda runt 41 minuter. Jag sprang alltså på c:a 89 % av min vanliga kapacitet? Om jag hade sprungit på 37 minuter hade jag varit på 100 %, om jag hade sprungit på 33 minuter hade jag varit på 110 % etc.? Tänk om rundan hade tagit 75 minuter? Då hade jag ju inte ens nått upp till 0 % av min normala kapacitet? Vad hade jag då varit? Död? Matematik är kul...

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

"Normal kapacitet" är nog ett flyktigt begrepp som kräver ständig omvärdering, hehe.

/H.

1:47:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Du har rätt. För ungefär 15 år sedan var det normalt för mig att jogga fem mil i veckan. Det känns väldigt avlägset nu...

3:11:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida