tisdag, januari 05, 2010

"Bunta ihop dom!"

Det är intellektuellt ohederligt och tafflig retorik att - som många gör - försöka påskina att hela vänstern "kramar muslimer". Jag föraktar sådan klumpbildning, sådana generaliseringar. Det ger billiga poäng hos lättmanipulerade figurer. Ty jag hävdar min rätt att kalla mig vänstersinnad, men jag är alls icke positivt inställd till islam. Jag ser ingen motsättning i det. För mig är det ingenting konstigt. För mig är det däremot mycket egendomligt hur man t.ex. samtidigt kan vara feminist och försvara islams kvinnosyn.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Thomas O. sa...

Med en liknande retorik och argumentationsteknik kan man säga: "Jaså, du gillar inte islam. Då är du alltså sverigedemokrat."
Det är en debatteknik som hör hemma i grottor.

10:41:00 fm  
Blogger Jah Hollis sa...

Tyvärr är det väl så att många, inte alla!, bloggare som står på vänsterkanten har lätt att hitta försvar för och förklaringar till islamistisk extremism. Och för mig framstår det som ytterst märkligt.

12:45:00 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida