söndag, november 15, 2009

En god serie med en positiv hjälte

Köpt:


Ah, det är gott att äga säsong 1 av den här TV-serien. Det var kanske här jag började tycka att engelska TV-serier kunde vara "feel good"-serier. "I Vår Herres hage" har alltid tillhört mina favoritserier - även om jag bara har sett den en gång. Skulle första säsongen hålla för ett "återbesök"? Ja, det gör den.

Den som letar efter nutida action med galna biljakter och liknande letar här förgäves. Här består dramatiken t.ex. i huruvida en ko skall överleva natten eller inte. Härligt jordnära!

Jag tyckte alltid att veterinären Herriot var en positiv förebild. Jag tänkte, att när jag blev varm i kläderna i mitt yrke så skulle jag försöka ha samma attityd som Herriot till jobb och folk.
Om jag lyckades med det får andra avgöra.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida