tisdag, oktober 06, 2009

Några små misantropiska tankar

När jag är misantropisk så ...
... undrar jag om inte den genomsnittliga IQ:n egentligen är ungefär 90 och inte 100
... ser jag bara en massa bortskämda och malliga människor omkring mig
... ser jag inte en enda vettig fråga någonstans
... känner jag mig omgiven endast av hjälplösa, bortkomna och totalt initiativlösa människor
... tror jag att många som söker min hjälp skulle gå under utan mig
... finns det inte en enda människa som verkligen kan lyssna på någon annan eller visa något som helst intresse för något annat än sin egen lycka och välgång


Etc. Så kan det vara när jag är misantropisk. Jag är ju inte alltid misantropisk. Jag är inte misantropisk t.ex. när jag sover.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida