torsdag, april 16, 2009

Svante Thuresson & vänner

Nu har jag lyssnat på den här CD:n med Svante Thuresson och hans vänner:
Mitt första spontana intryck är ungefär: En trevlig och mysig platta som inte kan reta någon. Men den kunde tydligen reta recensenten i Lira. Hå hå, ja ja. Jag tycker, att den recensionen skjuter vid sidan om målet. Det är ungefär som att säga "Skomakare, bliv vid din läst". I det här fallet tycker jag att Svante gjorde alldeles rätt när han lämnade den renodlade (fundamentalistiska eller ortodoxa?) jazzen för en stund.

Det är inget större fel på den här plattan. Jag gillade den direkt. Det finns ingen anledning för Svante att be om ursäkt för detta "snedsprång". Mina tankar går ganska osökt till Tottas "Duetterna" - en mästerlig platta. Även här finns gudomligt sköna duetter med ljuvliga sångerskor. Således: jag sitter nöjd.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida