lördag, april 04, 2009

Lite om högskoleprovet

Det kan ju vara lite kul att se hur man klarar högskoleprovet - även om man faktiskt har läst på universitet och högskola. Jag tänker göra varje block för sig med olika mellanrum mellan dem. I dag gjorde jag NOG-provet på 50 minuter. Än så länge kan jag få 2,0 i slutresultat, men då måste jag göra kolossalt bra ifrån mig på de resterande delproven.

Hur som helst: jag har ju redan läst en massa akademiska poäng, så vad är poängen med att nu göra högskoleprovet? Tja, om jag får ett ganska medelmåttigt resultat, så bevisar ju det att man kan klara en akademisk utbildning utan att vara bland eliten när det gäller att klara högskoleprovet. Det skulle i sin tur bevisa något som jag länge misstänkt - nämligen att vissa personer som har skrapat ihop en ansenlig mängd akademiska poäng ändå inte är särskilt duktiga på det som högskoleprovet testar...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida