måndag, mars 16, 2009

Spännande statistik?

Intressant att se hur folk söker på internet. Här finns resultat från en jämförelse mellan olika kommuner. Resultaten kan givetvis tolkas på olika sätt. Men jag drar i alla fall slutsatsen att bibliotek är ganska intressant att leta efter. (Själv försöker jag alltid hinna med ett besök på stadens bibliotek när jag är bortrest.)

Egentligen borde resultaten jämföras med hur många besök de olika sidorna har. Är det t.ex. vanligare att besöka en sida om en kommuns historia än att besöka en annan sida om samma kommuns motionsspår?

1 kommentarer:

Blogger Thomas O. sa...

Förtydligande: Jag besöker stadens bibliotek i den stad jag besöker när jag är bortrest.

8:09:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida