torsdag, januari 08, 2009

Nej på fint papper

I nedan avbildade kuvert sändes min första refusering. Jag har tagit bort mitt namn och min dåvarande adress. Detta hände alltså (Se poststämpeln) redan 1971. Det har blivit några refuseringar därefter. Jag skriver inte tillräckligt kommersiellt gångbart. Nu gitter jag knappt bry mig. Det ges ut så mycket skräp. Jag vet att jag kan skriva bättre än många av de författare som inte har refuserats. Livet är inte rättvist.
Jag försökte få med ett knippe dikter och en novell i "Grupp 71" och fick alltså nobben. OK, jag kan förstå dem nu, men då tyckte jag att de var trångsynta och obildade töntar. Så här såg standardsvarskortet ut:
(Jag har suddat ut Gedins namnteckning - för att ingen skall kunna använda den i någon urkundsförfalskning. Mycket kan hända med nutida teknik...)

Idag är Wahlström & Widstrand en del av Bonnierförlagen och jag har fortfarande inte blivit "förlagd". Vem borde vara mest förlägen?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida