lördag, augusti 23, 2008

Sadistiska journalister?

Så här har Kurt Lundgren skrivit i sin blogg:
"Jag är övertygad om att många journalister är empatilösa psykopater som får samma njutning av sitt elaka skrivande som vuxna som när de som barn röck vingarna av flugor. Jag vet journalister som utser ett offer, plågar det år efter år, när offret är utsuget går de till nästa, ett helt liv har de hållit på."

Usch. Fi donk. Tyvärr tror jag att han har rätt. Jag skulle vilja tillägga, att det finns journalister som verkar ha till sin livsuppgift att förfölja och svärta ned den offentliga sektorn.

Etiketter:

4 kommentarer:

Blogger Jah Hollis sa...

Nu blir jag nyfiken.
Kan man få några namn?
Både på den typen som KL beskriver och på den typen du beskriver.

4:35:00 em  
Blogger Pierre Falk sa...

Namn på nedsvärtade personer:
Björn Afzelius, Björn Ranelid. Det finns många fler.

4:49:00 em  
Blogger Jah Hollis sa...

Inte på dom som blivit nedsvärtade.
De som står för svärtandet.
Det är dom jag undrar över vilka de är.

9:38:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Nej, här ges inga namn. Finns inte minst en sådan journalist i varje högertidning?

11:21:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida