söndag, oktober 28, 2007

Skymningsbild

Jag tog den här bilden tidigare i dag. Den är ett konstverk. Jag har upphovsrätten.
Någon fotograf påstod en gång (tror jag), att det bara är amatörer som tar kort efter kl. 9 på morgonen. Det tycker jag var ett snobbigt uttalande. Den här bilden är tagen strax före solnedgången. Jag gillar ljuset när solen står lågt och för mig spelar det ingen roll om det är strax efter soluppgången eller strax före solnedgången.

En annan sak om kortet: Jag gillar solitära saker. Ett annat kort jag tog - för massor av år sedan - föreställde en mås som stod helt ensam på en sten vid stranden och inget annat liv syntes till på kilometers avstånd. Jag kan känna mig som den måsen eller som trädet ovan. Det är jag mot världen.

Etiketter: , ,

4 kommentarer:

Blogger Spectatia sa...

Ja, det är ett konstverk. Det är häftigt att ett så enkelt motiv kan vara så fint och uttrycksfullt...

3:42:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Tack! (Hoppas du inte skämtar...)

4:55:00 em  
Blogger Spectatia sa...

Väl har jag märklig humor ibland, men det här var inte ett sådant fall. ;-) Menade vartenda ord.

7:59:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Tack!

5:24:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida