onsdag, september 05, 2007

Most wanted Irish

Nu har jag blivit lycklig ägare till denna goda platta:
Det var under Irlandsresan i somras som jag fick nys om den. Då insåg jag också, att detta är ett sådant album som jag bara måste äga och kunna spela när jag vill. Som synes så finns här bitar med Hothouse Flowers, Sinéad O'Connor, Dubliners och Thin Lizzy. Den särskilda bit som fick mitt ägandebehov att stärkas extra mycket var Eleanor McEvoys "Only a woman's heart" - en underbar låt som tyvärr inte finns på YouTube i denna sköna version.

Annars är plattan värd ett inköp bara av den enkla anledningen att följande tre bitar finns med: Van Morrisons "Brown eyed girl", Sinéad O'Connors "This is a rebel song" och Thin Lizzys "Whiskey in the jar". De här låtarna hörde vi mer än en gång på vår bilfärd genom Connemara, Donegal och andra platser på den gröna ön. Livskvalitet!

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Blogger Jah Hollis sa...

Med reservation för ljud- och bildkvalitet.
Här är mer cooool irländsk musik:

youtube.com/watch?v=2nOBHTrdL7k&mode=related&search=
www.youtube.com/watch?v=13MQFCfCYdQ&NR=1
www.youtube.com/watch?v=EJDTQW87w-s
www.youtube.com/watch?v=G9YUNYx0y3Y
www.youtube.com/watch?v=au30c9ZMIPg
www.youtube.com/watch?v=z1zsRRt1FWE
www.youtube.com/watch?v=67K9NnnVGWw&mode=related&search=
www.youtube.com/watch?v=ztYTXd5dkJA

Visst är Bonos frisyr obetalbar?
Håll till godo!

10:40:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Whoaow! Här fick jag lite att bita i. Bugar och tackar!

5:07:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Onekligen en fjöntig frisyr. Men man kan ana i deras spelsätt redan 1980 vad som komma skulle...

5:25:00 em  
Blogger Jah Hollis sa...

Mullet-frisyren till trots hade de ett eget sound redan från första plattan.

Och Rory Gallagher har fått ett gathörn(!) i Dublin upkallat efter sig (fast han kom från Cork).

6:34:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida