måndag, september 03, 2007

Var ligger ribban?

Var går gränsen för otrohet? Var går gränsen för flirt? Vad är lösaktigt? Ribban skulle placeras olika högt, beroende på vem man frågar. Är jag otrogen om jag någon gång ibland skickar SMS till en annan kvinna än min fru? Är jag flirtig om jag skriver "Vänliga hälsningar" till en kvinna som jag bara känner flyktigt? Är jag "lösaktig" om jag dansar massor av danser med en kollega - för att jag gillar hennes sätt att dansa och hon uppskattar min dansstil? Jag vill själv svara "Nej" på alla tre frågorna. Vad tycker du?

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Ola Claesson sa...

Det här bygger på att ens kvinna/tjej/dam litar på en och inte är svartsjuk. Jag skulle därför svara att svaret är upp till vem henna, men för mig personligen är svaret på samtliga frågor "nej".

1:03:00 fm  
Blogger Thomas O. sa...

Jo, det beror på om ens stadiga partner känner sig sårad eller inte. Och där kan onekligen gränserna hos olika par se väldigt olika ut.

7:37:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida