lördag, september 29, 2007

Like a virgin

I flera år har jag vägrat. Nu blev det i alla fall dags. Motvilligt följde jag med till Gekås i Ullared. Jag hade väntat mig ett helvete. Och visst blev det delvis ett helvete - därför att jag med min tinnitus har svårt för att vistas i stora folksamlingar med mycket stim och stoj. Jag fick utgåendevisum efter ungefär en timme där inne i myllret. Utanför gick jag omkring och betraktade folkvimlet. Grundidén är givetvis genialt enkel: sälj en himla massa grejer som folk alltid behöver till väldigt låga priser. Jag kan mycket väl förstå varför här är trångt bland hyllorna. Det märks också på kundsammansättningen att det här stället är något särskilt. Du hittar sannolikt aldrig brats från Stureplan eller medlemmar ur ätten Bernadotte här.
And now for something completely different... På vägen hem fick jag anledning att tänka följande småttigheter. Varför är offentliga toaletter längs våra vägar ofta så förödande tråkiga? Där har ni en affärsidé - jag skänker den helt gratis - att "piffa upp" dessa tradiga dass. När vi stannade vid ett smått absurt rastställe, med massor av hamburgerställen utanför Värnamo, gick jag in på en herrtoalett. Mannen/pojken/killen/grabben som skrev det här måste ha haft en torr humor:
Nå, det här blev en del av inköpen denna dag - här uppackade och uppradade i ena soffan hemma:
Det blir lättare att tukta höstdeppighet med sådana "diskar". Kom höst, kom mörker - jag skall inte låta mig knäckas.

Etiketter: , ,

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

*hahaha*
Målande beskrivning av en toalett jag inte varit inne på men tror mig veta var den ligger. *ler*

Gekås; *suck* Nog för att jag är kvinna men jag plågar mig igenom det årliga besöket och krånglar mig ur alla andra tillfällen som väninnor ber mig följa med på denna "nöjestripp".

Denna gången lovade maken en väninnas dotter att han skulle vara hemma med barnen så att hon och jag kan åka. *ler lite stressat*

Så snart bär det av, in bland hyllorna...men det bästa är att de har annorlunda kundvagnar där just för att inte hälsenorna ska bli avkörda ;).

7:37:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida