lördag, juli 14, 2007

Visit i Kungliga Hufvudstaaaden

Åkte buss till Stockholm. Orsaken till besöket var detta. Frun och yngsta dottern kollade och lyssnade - och blev betagna. Jag är själv inget stort Metallica-fan, men jag uppskattar deras ballader. Sonen och jag käkade hämtpizza och såg på "Phone booth" under tiden.

Under dagen gick vi; vi gick, gick och gick. På vägen tog jag denna bild:
Motivet är alls icke obekant. Den här platsen är nog en av de mest avbildade platserna inne i Stockholms city. Möjligen är det vanligare att avbilda detta från motsatt håll.

I dag, när vi skulle ta bussen hem igen, tog jag denna bild:

Det är förskräcklig arkitektur. Den/de arkitekt/-er som ritade denna ohyggligt fula byggnad borde ha lynchats - dåtid eftersom jag förutsätter att h*n/de inte lever längre. Det här är inte ett dugg snyggare än den mest "korrekta" arkitekturen i forna DDR.

Det blev som det brukar bli vid ett Stockholmsbesök. Det är kul att komma dit för ett par dagar, men det är också skönt att komma väck därifrån. Egentligen gillar jag Stockholm som stad, men det är infödingarna jag inte tål. De borde ha en stor tunna med Jantelag hällda över sig. De är så uppblåsta och malliga och snorkiga och överlägsna och nonchalanta och stroppiga, så jag blir alldeles fnoskig. Finns det någon sorts stockholmareallergi, så har jag den.

Etiketter: ,

2 kommentarer:

Blogger Ola Claesson sa...

Om du inte var på konserten missade du något. Imponerande att ha hållit på så länge och kunna utstråla sådan spelglädje. Och vilka låtar! Ingen dålig kavalkad.

3:48:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Ja, jag har förstått att jag missade något stort. Men jag hävdar: Something else matters.

7:04:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida