fredag, juli 06, 2007

Nya tider, nya idoler

Kalla mig konservativ eller vad som helst. Jag tycker i alla fall inte om vissa delar inom den moderna ungdomskulturen. Jag var ung när Beatles slog igenom och jag minns hur förfasade många föräldrar blev över Beatles' frisyrer. Det är så himla lätt att komma dragandes med argumentet "Du minns väl hur det var när du själv var ung" - precis som om det skulle kunna ursäkta vilket beteende som helst. Men jämför Beatles' oskyldiga "jag vill hålla din hand"-texter med vissa texter hämtade från hip hop- och rap-världen. Suck...
Tag som exempel texter av Looptroop. Jag vill inte ens länka till sådant skräp. Om det skall kallas samhällskritik, så är även flugskit samhällskritik.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida