fredag, maj 05, 2006

Dagens irritationsobjekt

Personer som inte kan hålla flabben under föreläsningar borde inte få vistas i samma rum som föreläsaren. I dag var jag och lyssnade på ett föredrag och var väldigt nära att resa mig upp och ställa till en stor scen. Jag har kraftigt nedsatt hörsel, har svårt för att lokalisera ljud och är extremt känslig för vissa sorters ljud. Det fanns en person i publiken som, med en retfull stämma, för sin bänkgranne kommenterade allting föreläsaren sade och det irriterade mig något oerhört - i synnerhet som jag inte kunde lokalisera störningen i fråga. Varför kan vissa människor inte bara vara tysta och lyssna? Varför måste de kommentera allting medan talaren håller på? Man borde sätta munkavle på dem innan de släpps in till föreläsningar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida