fredag, april 28, 2006

Efter föredraget - efterdrag?

Mycket IRL i dag med. Kom nyss hem från ett föredrag. Du milde vad jag trivs i rollen som föredragshållare... Jag skulle kunna åka land och rike runt och hålla föredrag. Den direkta kontakten med publiken är kanon! Att resa omkring och vara konsult på det ena stället efter det andra och ta duktigt betalt vore inte helt fel. Jag älskar att resa och jag älskar det direkta positiva bemötandet. Det förutsätter förstås att man är mycket bra förberedd. Jag ser inget problem i det. Jag skulle nämligen betrakta det som en grov förolämpning mot åhörarna om jag inte vore bra förberedd - och det vill jag inte utsätta dem för.
Visa respekt och du blir bemött med respekt - det är min erfarenhet från sådana möten.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida