lördag, september 05, 2009

Om det är enkelt, så blir det bra? Inte nödvändigtvis.

Är det någon som kommer ihåg skrivmaskinen? Vi städade i garaget i dag och då återupptäckte vi en hel del. Denna maskin använde jag i flera år innan det blev dags att datorisera. Den kändes som en flugviktare i jämförelse med den Adler jag hade först, i de sena tonåren och flera år framåt.
När det var så pass krångligt och omständligt att få ned något på papper, så tänkte man sig noga för innan man skrev rent det på skrivmaskin. Nu - när dator nästan är var mans egendom - verkar det komma ut en massa dynga som egentligen aldrig borde ha visats offentligt.

Etiketter:

2 kommentarer:

Blogger Monkan sa...

Javisst kommer jag ihåg! En sån där ja, och pinnarna med bokstäverna kunde fastna i uppe-läge. Undrar hur det skulle kännas att skriva på en sån nu, jag måste fråga om mamma har den kvar.

Du frågade om etiketter så det första jag kollade när jag kom in här var din sidomeny och såg... jisses vad länge du bloggat! Och att lägga in etiketter på alla inlägg från alla år, oj!!! Du har att göra :-) Imponerande.

För att Etiketter ska visas i sidomenyn lägger du till det som Gadget/Sidelement, precis som du gjort med t.ex länklistan och arkiv och det görs på Layout-fliken. När etikett-gadgeten är tillagd kan du sen klicka på Redigera på den och ändra benämningen, välja sorteringsordning och om antal inlägg ska visas eller inte. Väljer man Moln istället för Lista så läggs alla etikettorden i en molnform (som ordet säger) och jag tror att det blir större bokstäver ju fler inlägg en kategori har. En ny Gadget hamnar alltid överst (för mig i alla fall) så du får dra Etiketter neråt dit du vill ha den, sen klicka Spara uppe till höger och listan (eller molnet) borde synas i sidomenyn.

7:40:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Tack! Men... Då måste jag gå in och ändra i HTML-koden? Eller? Det tycker jag är lagom roligt.

9:31:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida