lördag, september 15, 2007

Öppen post till Ranelid

Nej, nej - stanna! Jag blir alltid så förbannad när jag läser om mobbning. Nu senast detta. Vad är det med vissa människor? Vad är det för stadium de befinner sig i? Hur skall man begripa typer som andligt sett rör sig på en så låg nivå? Det här förföljandet är ju ungefär lika intelligent och förfinat som fotbollshuliganism. Man undrar var alla dessa lågpannade figurer som bara kan tänka med reptilhjärnan kommer ifrån. Har de suttit i träd? Jag vet, jag vet: nu hojtar många om hur förtvivlat känsliga konstnärssjälar det finns. Till de hojtande vill jag bara säga: Smaka på er egen medicin, så får ni veta hur illa den smakar.

Björn, du kan väl stå över denna vulgära och primitiva tarvlighet? Kan du inte låta det rinna bort som vatten på en gås?

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Instämmer!

8:07:00 em  
Blogger Spectatia sa...

Väl talat!

1:10:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Tack, båda!

5:10:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida