onsdag, april 05, 2006

Lite om Procol Harum

Inte vet jag varför jag har sparat den här. Jag har ju LP'n där A-sidans låt är med och B-sidans "Long gone geek" kan vi förbigå med tystnad.
Procol Harum är gruppen som kunde ha gått till historien för en enda bit - "A whiter shade of pale". Men låten "A salty dog" är ungefär lika bra. Gruppen är en av mina favoritgrupper och om jag skulle göra en samling med mina PH-favoriter, så skulle säkert de här bitarna komma med (förutom de två tidigare nämnda odödliga):
Från albumet "A whiter shade of pale": "Conquistador" och "Repent Walpurgis"
Från albumet "Shine on brightly": titelspåret, "Skip softly (My moonbeams)" och "In Held twas in I"
Från albumet "A salty dog": "The milk of human kindness", "Boredom", "Wreck of the Hesperus" och "Pilgrims progress"
Från albumet "Home": "Your own choice" och "Still there'll be more"
Från albumet "Broken barricades": "Simple sister", "Luskus Delph", "Power failure" och "Playmate of the mouth"
Från albumet "Grand Hotel": titelspåret, "Toujours l'amour", "A rum tale", "Bringing home the bacon" och "Fires (which burnt brightly)".
Snacka om melodisk rock med ös. Bättre än så här blir det aldrig.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida