tisdag, april 08, 2008

En sällsynt nyttig kurs

I dag har jag varit elev på en sällsynt nyttig kurs. Vi lärde oss Hjärt-lungräddning. Det borde egentligen alla människor få lära sig. En timmes utbildning - och du kan rädda liv! Som ett bevis på att vi gått kursen fick vi var sitt "kompetenskort":
Jag minns att jag gick en liknande kurs 1985. Då var det annat som gällde. Det jag lärde mig då är inte längre relevant. Nya rön har lett till andra råd. Jag kan bara rekommendera alla som får chansen att gå en sådan här kurs: Gör det!

Fram till dess kan du gå in på hemsidan för HLR-rådet.

2 kommentarer:

Blogger Pierre Falk sa...

Egentligen borde alla svenska medborgare gå en sådan kurs var 5/10 år. Statligt finansierad.

När jag faller ihop på stan vill jag att nästan alla som finns i närheten ska veta vad dom ska göra. Och omväny, naturligtvis.

1:26:00 em  
Blogger Thomas O. sa...

Det är bara att instämma. Att få en kurs i HLR borde vara en mänsklig rättighet.

9:11:00 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida